Ce este rata de conversie?

Rata de conversie este probabil cel mai important element al unei afaceri online, reprezentând raportul dintre vizitatorii ai site-ului și numărul acelora care au devenit efectiv clienți (sau care au îndeplinit pe site o anumită acțiune). Printre cele mai des întâlnite obiective pe care ni le dorim de la vizitatorii unui site se numără: plasarea unei comenzi ferme, completarea unui formular de cerere de ofertă, descărcarea unui catalog, abonarea la newsletterul site-ului, etc.

 

De ce este importantă creșterea ratei de conversie?

– Oportunitatea este imensă: cu siguranță ai observat că în majoritatea industriilor (ne referim la prezența pe web) există maxim 2-3 companii care dețin cumulat cea mai mare cotă de piața și par să fie mereu prezente peste tot: în Google AdWords, SEO, Local Search, forumuri, bloguri, cu campanii de bannere pe majoritatea site-urilor de interes etc. Acest lucru nu ar fi posibil dacă, din toate aceste medii în care se promovează, nu ar reuși sa își genereze volumul critic de clienți care sa le acopere costurile și să le permită în continuare să investească în promovarea online.

— Sursele de trafic vor deveni din ce în ce mai costisitoare; este posibil să ți se pară că o campanie de SEO sau Google AdWords este destul de costisitoare în primele luni de investiție. De ce? Este simplu: fiecare site reușește să convertească vizitatorii într-un anumit procent. Nu ai cum să știi încă de la început ce fraze sau ce cuvinte cheie îți aduc pe site vizitatorii cei mai targetati, vizitatori pe care să îi poți transforma cu ușurință în clienți. Doar prin teste repetate menite să îți asigure o filtrare eficientă și o rafinare a frazelor si a cuvintelor cheie vei reuși să colectezi și sa folosești în beneficiul tău toate aceste informații. Cu cât site-ul tău va reuși să convertească mai mulți vizitatori aduși de campaniile de publicitate într-un interval cât mai scurt de timp, cu atât vei ajunge mai repede la obținerea și creșterea profitului .

– Uneltele cu care îți poți testa site-ul sunt multiple, unele chiar gratuite; în ultimii 2-3 ani, au apărut foarte multe soft-uri care îți permit sa afli care dintre modificările pe care i le-ai produs site-ului tău ți-au adus cei mai mulți clienți.

Avantajele creșterii ratei de conversie:

– Cu cât rata de conversie este mai mare, cu atât costul de achiziție al unui client din mediul online va fi mai mic. Să luăm următorul exemplu simplificat: un vizitator din AdWords costă 0,6 Lei, în condițiile unei rate de conversie de 2%. La 100 de vizitatori (care te-ar costa 60 Lei) ai obține 2 clienți, rezultând un cost de achiziție de 30 de Lei. Dacă rata de conversie ar fi de 6%, din aceiași 100 de vizitatori (care te-ar costa tot 60 Lei) ai obține 6 clienți, rezultând un cost de achiziție de 10 Lei per client.

– Cu cât costul de achiziție al unui client este mai mic, cu atât poți aloca bugete pentru a investi mai mult în publicitate, în dezvoltarea site-ului, în echipă, etc. Vei avea capitalul necesar pentru a investi și în alte medii de publicitate, medii care până acum ți s-ar fi părut mult prea costisitoare: campanii de branding de site, campanii de SEO, campanii de social media, link building, etc.

– Poți licita mult mai mult per click în campaniile Google AdWords, având acces la mai mulți vizitatori, sau poți porni campanii AdWords dedicate și pentru alte categorii de produse/servicii ale firmei dumneavoastră.

– Mai mult profit rezultat din faptul că plătești mai puțin pentru clienții noi atrași și/sau bugetul pe care îl obții și pe care îl poți investi în alte canale de promovare, pentru exploatarea altor oportunități.

Ce fel de site-uri pot beneficia de serviciile noastre:

  • Site-urile din domeniul B2B (Business-to-Business)
  • Site-urile din domeniul (Business-to-Consumer)
  • Site-uri care activează în majoritatea industriilor.
  • Site-uri ale firmelor de mărimi mici și mijlocii.
  • Site-uri care vând produse, servicii sau informații.
  • Site-uri de prezentare, magazine online, servicii online, etc.

Alege să ne cunoști și descoperă alături de noi beneficiile pe care ți le aduce o optimizare eficientă a ratei de conversie.